Rabu, 10 Februari 2010

Wutever

aku ini manusia
yang tak pernah lari dari dosa
aku ini remaja
yang jiwanya sentiasa berkelodak mengikut masa


aku sedar itu memang caranya
tetapi kerana umur telah meningkat dewasa
bukan mendakwa aku sudah tahu segalanya tentang dunia
tetapi jiwa aku bagaikan kaca
mudah pecah bila-bila masa


tegurlah aku dengan caranya
didiklah aku dengan nadanya
kerana aku ini masih anak
anak yang sering tersilap langkah dijalanannya


bukan niat aku mahu mengetepikan sesiapa
apatah lagi insan itu yang membawa aku ke dunia
tetapi kekhilafan diri membutakan segalanya


andai pintu keampunan itu masih terbuka
terimalah ungkapan maaf itu dengan rela
pimpinlah aku kembali kejalanNya
jangan biarkan aku dihimpit dosa
jangan biarkan aku dihimpit hiba
jangan biarkan aku menjadi derhaka


aku hanya insan biasa
yang masih mentah mengharungi dunia

1 kamu nak cakap apa??:

Mario berkata...

wah...bagus sajak ni...
errr...just cadangan...buat arr pop up komen... senang ckit org nk komen2...

jgn mara yer...just cadangan je ni...heee

Catat Ulasan

 

Blog Template by YummyLolly.com